Τα 50 μέτρα που οδήγησαν στο θάνατο 34 ανθρώπους
3 Αυγούστου 1989. Ώρα 15:15. Το αεροπλάνο της Ολυμπιακής με 31 επιβάτες απογειώθηκε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση την Κω. Ενδιάμεσος σταθμός θα ήταν το αεροδρόμιο της Σάμου. Όμως, δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα πτήσης, το «Νήσος Μήλος» όπως ονομαζόταν το αεροσκάφος τύπου Shorts SD 330, έπρεπε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Σάμου στις 5:30 το απόγευμα. Όμως, ένα τέταρτο πριν από τις πέντε χάθηκε από το ραντάρ. Ήταν η τελευταία φορά που έδωσε «σημείο ζωής».
Πιλότος ήταν ο 43χρονος Παναγιώτης Μουτζουρέας και συγκυβερνήτης ο Γεώργιος Ηλιάδης. Αρχικά πολλοί έκαναν υποθέσεις ότι κάποιο μηχανικό πρόβλημα του αεροπλάνου οδήγησε στην πτώση. Όμως, όπως αποφάνθηκαν αργότερα οι εμπειρογνώμονες το δυστύχημα προκλήθηκε από λάθος χειρισμό.
Το αεροπλάνο πετούσε επικίνδυνα χαμηλά. Η προσέγγιση στο αεροδρόμιο θα έπρεπε να γίνει στα 6.000 πόδια και όχι στα 3.000 που πετούσε το «Νήσος Μήλος». Πιθανότατα ένα κενό αέρος κοντά στην κορυφή της Κέρκης επηρέασε την πτήση με αποτέλεσμα να πετάξει χαμηλότερα και τελικά να προσκρούσει στο βουνό. Η κορυφή του βουνού ήταν στα 1420 μέτρα, ενώ το αεροσκάφος προσέκρουσε σε υψόμετρο 1370 μέτρων.
Αυτό σήμαινε ότι αν βρισκόταν 50 μέτρα πιο ψηλά, η σύγκρουση με τις απόκρημνες πλευρές του όρους Κέρκη θα είχε αποφευχθεί.