ΕΣΕΕ: Black Friday και του χρόνου

Τι έδειξε έρευνα για την αγοραστική κίνηση

«Η πρώτη απόπειρα της Black Friday πέτυχε», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, συνοψίζοντας συμπεράσματα μίνι έρευνας του ΙΝΕΜΥ της Συνομοσπονδίας.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι τονώθηκε η εμπορική κίνηση γνωστοποίησε την πρόθεση της ΕΣΕΕ να οργανώσει του χρόνου τον ξενόφερτο αυτόν θεσμό, σε συνεργασία με τους εμπορικούς συλλόγους, έγκαιρα και πανελλαδικά, στη βάση «από όλους για όλους».

Ο κ. Κορκίδης είπε ότι η Black Friday τελικά υιοθετήθηκε από την ίδια την αγορά, αφού οι καταναλωτές έδωσαν την απάντηση με τη συμμετοχή τους. Ακόμα, παρατήρησε ότι οι καταναλωτές ήταν πιο ενημερωμένοι και προετοιμασμένοι από πολλούς καταστηματάρχες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, η προσπάθεια προσέλκυσης των καταναλωτών είτε για να δουν, είτε για να αγοράσουν είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα για τα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία της Black Friday, είτε με διαφήμιση προσφορών στα ΜΜΕ, είτε με έκπτωση επί του ταμείου.

Αυξήθηκε η κίνηση, αιφνιδιάστηκαν οι έμποροι

Η μίνι έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ έδειξε για την περασμένη Παρασκευή αύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές. Παρόλα αυτά η εικόνα των πωλήσεων ανά την Ελλάδα και μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και αλυσίδων ήταν ανομοιόμορφη.

Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες για τη νεοφερμένη Black Friday. Λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη. Οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων, την ίδια ώρα δήλωσαν αιφνιδιασμένοι και έκαναν λόγο για έλλειμμα ενημέρωσης.

Η Συνομοσπονδία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μεγάλες αλυσίδες, με τον βομβαρδισμό ενημέρωσης των καταναλωτών για τις δελεαστικές προσφορές, στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα και προχώρησαν αιφνιδίως σε προσφορές την τελευταία στιγμή.

Ακόμη, ανέφερε ότι η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική, αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να αποτελεί πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.