Ο ΣΚΑΪ ανοίγει πανιά σε… φουρτουνιασμένες θάλασσες και το Channel One μένει στο… Καρνάγιο!

Γράφει ο Κ.Π.

(cavodoro2000@hotmail.com)

Γιάννης Αλαφούζος και Βαγγέλης Μαρινάκης η αντιστρόφως. Δύο πρώην «φίλοι» και τώρα «εχθροί», προερχόμενοι και οι δύο από τη θάλασσα, αποφάσισαν να επενδύσουν στη στεριά και τα ΜΜΕ. Ένας τομέας δύσκολος, επικίνδυνος και ακριβός για να επιβιώσεις μέσα θηρία του χώρου που γνωρίζουν το αντικείμενο. Ο Γιάννης Αλαφούζος παρά τα οικονομικά προβλήματα και τις περιπέτειες του παρελθόντος, επανέκαμψε δυναμικά διεκδικώντας μια ξεχωριστή θέση στον κόσμο της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Το νέο πρόγραμμα που παρουσίασε στο Μουσείο Μπενάκη έδειξε ότι θέλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο χώρο των ΜΜΕ. Με χολιγουντιανές… παραγωγές προγράμματα και ξένες ταινίες θέλει να κάνει τη διαφορά. Το ερώτημα που γεννάται είναι αν θα αντέξει οικονομικά. Σε μια μικρή χώρα που τα πάντα «ρει» όλα είναι στον αέρα. Εύχομαι σύμβουλοι και συνεργάτες του επιχειρηματία να έχουν κάνει σωστές μελέτες και να μην τον παρασύρουν σε νέες περιπέτειες.

Ένα κανάλι που θέλει να κάνει τη διαφορά, λειτουργεί με συγκριμένο προϋπολογισμό και ποσά που διαθέτει ανά κατηγορία προγράμματος και όχι μέσα από φιλοδοξίες ενθουσιασμούς και αποφάσεις της στιγμής. Τα προηγούμενα χρόνια που αναπτύχθηκαν τα ΜΜΕ δεν έχουν καμία σχέση με το σήμερα. Ο κόσμος έχει γίνει πιο απαιτητικός και το διαδίκτυο του παρέχει όλες τις δυνατότητες για ενημέρωση, ψυχαγωγία, εκπαίδευση, πολιτισμό!

Πολλά από τα προγράμματα του ΣΚΑΙ είναι μια ανακύκλωση προϊόντων. Τα έχουμε δει και στο παρελθόν από άλλα κανάλια που τα παρουσίασαν, άρα δεν είναι κάτι πρωτογενές. Οι «προδοσίες» που έριξε στην αγορά δεν έφεραν το αποτέλεσμα που προσδοκούσε η διοίκηση. Αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν γνωρίζει το τελικό αποτέλεσμα. Ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα χτίζεται σιγά-σιγά και μόνον έτσι κερδίζει την εμπιστοσύνη των τηλεθεατών.

Ο ΣΚΑΙ ανακάτεψε την «τράπουλα» και ότι του κάτσει την ώρα που οι αδειοδοτήσεις είναι στον αέρα. Τα πρόσωπα που χρησιμοποιεί έχουν περάσει και από άλλα κανάλια. Η πρώην διευθύντρια προγράμματος του ΑΝΤ1 και τώρα ΣΚΑΙ μετέφερε το πρόγραμμα στο Φάληρο. Πρωτογενές πρόγραμμα δεν υπάρχει. Απλά το κόστος προγράμματος μεγαλώνει επικίνδυνα. Θα το αντέξει;

Το ερώτημα λοιπόν είναι εάν συνεργάτες σύμβουλοι και παρασύμβουλοι έκαναν σωστούς οικονομικούς υπολογισμούς στο νέο πρόγραμμα ή ο Γιάννης Αλαφούζος αρχίσει να πουλάει πλοία για την επιβίωση του ΣΚΑΙ η αρχίσουν να πέφτουν κανόνια. Όσο βέβαια ο Μπάρμα-Αριστείδης κρατάει τα ηνία του ομίλου αυτό είναι λίγο δύσκολο, αλλά ποτέ μη λες ποτέ. Για να περιμένει ένα κανάλι στην Ελλάδα να επιβιώσει από διαφήμιση είναι ουτοπία.

Πολύ περισσότερο όταν ο Γιάννης Αλαφούζος μιλάει για 24ωρη ενημέρωση από το νέο κανάλι ΣΚΑΙ 24 που είναι στα σκαριά. Μάλλον συνεργάτες και σύμβουλοι δεν γνωρίζουν το υψηλό κόστος της ενημέρωσης και του προγράμματος που έχουν εκπονήσει η έχουν κάνει λάθος λογαριασμούς. Μακάρι να προκύψει ένα νέο ελληνικό Al Jazeera, CNN, BBC, FOX, Russia Today, CCTV η οποιοδήποτε άλλο διεθνές δίκτυο.

Εμείς θα ευχηθούμε στο ΣΚΑΙ να έχει ούριο άνεμο στα πανιά… με το νέο του πρόγραμμα και να ταξιδεύει με ασφάλεια στις θάλασσες για το καλό του πληρώματος, αλλά και το φορτίο που θα μεταφέρει, χωρίς θαλασσοταραχή και περιπέτειες, όπως συνέβη στο παρελθόν με τον νεανικό και ουτοπικό ενθουσιασμό του ιδιοκτήτη! Τώρα ο Γιάννης Αλαφούζος μεγάλωσε, ψήθηκε…και δεν επιτρέπονται τα λάθη. Εκτός αν πουλάει καράβια για να κάνει το κέφι του….

Από την άλλη, έχουμε έναν νέο παίχτη στο χώρο των ΜΜΕ με το Channel «ONE»(εκτός από Σαββίδη που είναι σε αναμονή) του Βαγγέλη Μαρινάκη που βρίσκεται προς «ναυπήγηση». Ο αρχικός όμως ενθουσιασμός έχει παγώσει.

Τα ναυπηγεία και το «καρνάγιο» είναι σε αναμονή και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ξεκινήσει τα ταξίδια, τι πλήρωμα θα έχει, τι φορτίο θα μεταφέρει. Τα λάθη του Βαγγέλη Μαρινάκη και των συνεργατών του από τη στιγμή που αποφάσισε να μπει σε έναν άγνωστο χώρο και να συμμετέχει σε διαγωνισμό «παρωδία» είναι πολλά.

Ο ίδιος μπήκε σε έναν πλειστηριασμό χωρίς εναλλακτικές λύσεις από μια δικαστική-αρνητική απόφαση και άρχισε να προσλαμβάνει προσωπικό χωρίς κανένα σχέδιο. Μου θύμιζε την δεκαετία του ΄90 που ο κάθε φιλόδοξος «εραστής» ενός λαμπερού «μέσου» τοποθετούσε μια κεραία σε πολυκατοικία η βουνοκορφή και μετέδιδε τους καημούς του η «τσόντες». Ο Βαγγέλης Μαρινάκης πίστεψε, ότι πετώντας χρήμα, θα καταφέρει να κόψει πρώτος το νήμα. Η τηλεόραση όμως λειτουργεί με νόμους και κανόνες η τουλάχιστον θα έπρεπε να λειτουργεί.

Εδώ λοιπόν έχεις δύο επιλογές σε έναν χώρο που έχει κορεστεί. Η αγοράζεις έτοιμο πλοίο-ξενοδοχείο η οτιδήποτε άλλο και το ανακαινίζεις η ναυπηγείς-χτίζεις καινούργιο και το εξοπλίζεις εσύ όπως νομίζεις ανάλογα με το χρήμα που διαθέτεις και πόσα θέλεις να χάσει, μέχρι να αποκτήσεις πελατεία. Δηλαδή, θέλεις πολυτελέστατο πλοίο με ανέσεις ή Λούξ-7στερο ξενοδοχείο; Αυτό εξαρτάται από τον προϋπολογισμό και τα χρήματα που είναι προς διάθεση. Εδώ φαίνεται δεν είχαμε τέτοιο σχεδιασμό. Το Channel ONE, παραμένει προς ναυπήγηση, με προβλήματα όπως τα «υποβρύχια» που είχαν πρόβλημα πλεύσης!

Θα επανέλθουμε όμως γιατί η περίπτωση του «ΟΝΕ» παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πρόεδρε, όλα καλά, αλλά ο Ολυμπιακός και τα μάτια σου. Αυτός είναι ιδέα!