Απίστευτη απάτη εκατομμυρίων με πλαστά εισιτήρια!

Είκοσι εκατομμύρια πλαστά εισιτήρια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνών εντόπισε η Ασφάλεια σε τυπογραφείο της Δυτικής Αττικής.
Την ώρα αυτή οι υπεύθυνοι οδηγούνται στο Αυτόφωρο. Η ζημιά για το δημόσιο εάν τα συγκεκριμένα εισιτήρια διοχευτεύονταν στην αγορά υπολογίζονται σε 12 έως 28 εκατ. ευρώ δεδομένου ότι το ενιαίο εισιτήριο έχει 1,40 ευρώ ενώ το μειωμένου 0,60 ευρώ.
Η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να διαπιστωθεί αν στο κύκλωμα συμμετείχαν και ιδιοκτήτες άλλων μονάδων.
Για παράδειγμα, έχουν εντοπιστεί παρτίδες εισιτηρίων που τυπώθηκαν σε χώρες της Ασίας ή της πρώην Ανατολικής Ευρώπης.
Η δράση του κυκλώματος διακίνησης πλαστών εισιτηρίου με εμπλοκή τουλάχιστον 15 υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ (διαχειρίζεται τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το μετρό, το τραμ και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) είχε εντοπιστεί προ μηνών.
Ηδη τρεις προϊστάμενοι από την διεύθυνση καταμέτρησης κομίστρου και άλλοι 12 υπάλληλοι από τα εκδοτήρια, βρίσκονται στο στόχαστρο για την κομπίνα με τα πλαστά εισιτήρια που ζημίωσε με εκατομμύρια ευρώ, τις αστικές συγκοινωνίες.
Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ για τους τρεις υπαλλήλους αποφασίστηκε η καταγγελία των συμβάσεων αορίστου χρόνου ενώ για τους άλλους 12, η παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Η απόφαση για τους τρεις υπαλλήλους είναι αμετάκλητη καθώς η μόνη περίπτωση να επιστρέψουν στην υπηρεσία είναι να κερδίσουν στα δικαστήρια. Για τους υπολοίπους, σύμφωνα με τον κανονισμό η ανώτατη ποινή που μπορεί να επιβάλλει το πειθαρχικό συμβούλιο είναι αργία για τρεις μήνες.
Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε δηλώσει πως η κομπίνα ζημίωνε ετησίως την ΣΤΑΣΥ με 30 εκ. ευρώ. Ο φάκελος έχει σταλεί στον Εισαγγελέα Διαφθοράς, στον οποίο διαβιβάστηκε το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.
Από το πόρισμα προκύπτει πως οι υπάλληλοι απέσυραν από την ΣΤΑΣΥ μεγάλο αριθμό εισιτηρίων με το πρόσχημα ότι ήταν ελαττωματικά και στην συνέχεια τα διέθεταν στα σημεία πώλησης εισπράττοντας τα κόμιστρα.
Ο εσωτερικός έλεγχος της διακίνησης και πώλησης εισιτηρίων στον οποίο στηρίχθηκε το κύκλωμα, λειτουργούσε στην ΣΤΑΣΥ τα τελευταία επτά χρόνια.
Από τον έλεγχο των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης, στις αρχές του έτους προέκυψε πως τα έντυπα παραλαβής εισιτηρίων από τα εκδοτήρια των σταθμών του μετρό είχαν κενά.