Άριστος στην επικοινωνία και μεγάλος παίκτης ο Ομπάμα!

Γράφει ο Κ.Π.

(cavodoro2000@hotmail.com)

Με την επισκεψή του στην Ελλάδα, ο Μπαράκ Ομπάμα, έδειξε για μία ακόμα φορά τη μεγάλη επικοινωνιακή του κλάση, μαζί με την ανθρώπινη πλευρά ενός ηγέτη. Μπορεί τα πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας να αποσυντόνισαν τη ζωή της πρωτεύουσας αλλά, άξιζε τον κόπο.

Η συγκλονιστική ομιλία του στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» αποζημίωσε τους Έλληνες και άγγιξε τις καρδιές τους. Ήταν ένας ύμνος για τις αξίες της δημοκρατίας, την Ελλάδα και την παγκοσμιότητα που θα μπορούσε να διδάσκεται και στα σχολεία!

Απλός και προσιτός με όλους, παρά τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας, έδειξε πως πρέπει να συμπεριφέρεται ένας πραγματικός ηγέτης. Αυτό είναι και ένα μάθημα για τους Έλληνες «Πολιτικούς». Πολλά θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς από το διήμερο της επισκεψής του.

Εγώ θα μείνω σε δυο-τρία σημεία που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το σεβασμό ενός ηγέτη προς τη χώρα που επισκέπτεται! Όπως θα είδαν οι τηλεθεατές, από την επισκεψή του στην Ακρόπολη, ήταν ντυμένος απλά casual και έδειχνε έναν απλό άνθρωπο που απολάμβανε την ξενάγηση στον ιερό βράχο. Αυτή η εικόνα του Ομπάμα στον Παρθενώνα, όπως μας είπαν ξένοι ανταποκριτές διεθνών ΜΜΕ είναι μια ανεκτίμητης αξίας τουριστική διαφήμιση που δεν μπορεί να εκτιμηθεί με οποιαδήποτε πολιτική δήλωση στήριξης προς τη χώρα μας.

Αμέσως μετά την ξενάγηση, επισκέφθηκε το Μουσείο της Ακρόπολης, ντυμένος με κοστούμι και γραβάτα σεβόμενος τον ιερό χώρο που βρισκόταν. Συγκρίνετε τώρα την εικόνα του Αλέξη Τσίπρα στο προεδρικό Μέγαρο και το Μαξίμου και δείτε τη διαφορά.

Με την ομιλία του στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» ο Μπαράκ Ομπάμα, έδειξε πόσο άριστος χειριστής της γλώσσας είναι την οποία εμπλουτίζει με στοιχεία υποκριτικής.

Ελάχιστοι θα κατάλαβαν η όσοι είναι μυημένοι στα τηλεοπτικά μυστικά η έχουν γνώσεις μετάδοσης τηλεοπτικών ομιλιών, ότι τα όσα έλεγε ήταν γραπτά κείμενα, που περνούσαν από το αόρατο autocue μπροστά του. Αριστερά και δεξιά, υπήρχαν δυο γυάλινες οθόνες τις οποίες παρακολουθούσε με αριστοτεχνικό τρόπο, χωρίς να καταλαβαίνει το ακροατήριο ότι διαβάζει, δείχνοντας το ταλέντο του και στην υποκριτική.

Το μόνο που πρόδιδε αυτό το στοιχείο ήταν το πρόσωπό του που στρεφόταν δεξιά και αριστερά, και σπάνια, το βλέμμα του έβλεπε προς τα εμπρός το ακροατήριο. Όσοι είχαν τη χαρά και την τιμή να εξασφαλίσουν μια πρόσκληση εισόδου από την Αμερικάνικη πρεσβεία στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» αποζημιώθηκαν πανηγυρικά.

Η τηλεοπτική μετάδοση είχε την εποπτεία των Αμερικανών σε όλα τα στάδια. Η ΕΡΤ παραχώρησε ένα 8κάμερο ιδιωτικό αυτοκίνητο εξωτερικών μεταδόσεων που νοίκιασε και ελέγχθηκε όλος εξοπλισμός του, εντός και εκτός ιδρύματος από την ασφάλεια του προέδρου.

Τα τηλεοπτικά πλάνα όπως θα είδαν και οι τηλεθεατές ήταν συγκεκριμένα και οι κάμερες δεν γυρνούσαν άσκοπα στο ακροατήριο. Είχαν επικεντρωθεί στον ομιλητή, με ελάχιστα γενικά πλάνα. Από τις 8 κάμερες χρησιμοποιήθηκαν μόνο οι 4.

Στην ΕΡΤ, δεν μπορώ να δώσω εύσημα, αν και έκανε μια φιλότιμη προσπάθεια. Η κάλυψη της άφιξης αν και γνωρίζω τις δυσκολίες τέτοιων καλύψεων είχε πολλά κενά τα οποία θα έπρεπε να έχουν προβλεφθεί σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός. Το ίδιο θα έλεγα και στο Μαξίμου. Η εικόνα του Τσίπρα «ξαπλωμένου» στην πολυθρόνα με τα ποδιά ανοιχτά και η αμηχανία την ώρα της συνομιλίας ήταν αποκρουστική απέναντι στον επικοινωνιακό Ομπάμα.

Έμοιαζε με έναν νεόπλουτο της επαρχίας που μετακόμισε στα βόρεια προάστια, προκαλώντας μειδίαμα στους γείτονες, όπως οι πρωταγωνιστές σε παλιές ασπρόμαυρες ταινίες. Ένα έμπειρο μάτι που γνωρίζει από πολιτικές καλύψεις και πολιτική, θα μπορούσε να έχει σώσει την εικόνα με ένα διαφορετικό πλάνο και να μην εκθέσει τον πρωθυπουργό, η έστω οι συμβουλοί του να του είχαν δώσει κάποιες επικοινωνιακές οδηγίες για μια εικόνα που θα έκανε το γύρω του κόσμου πως πρέπει να στέκεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Η τηλεοπτική κάλυψη στο δείπνο είχε και αυτή τα προβληματά της. Γνωρίζοντας όμως τις δυσκολίες, σε κάποιο βαθμό θα μπορούσα να πω ότι δικαιολογούνται. Μπορούσαν όμως να ήταν και καλύτερα οργανωμένα.

Εντύπωση προκάλεσε σε πολλούς ξένους ανταποκριτές ο Νίκος Παππάς, υπουργός ψηφιακής πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης που επισκέφθηκε το κέντρο Τύπου στο Ζάππειο. Πολλοί ξένοι συνάδελφοι, δεν μπορούσαν να ερμηνεύσουν τι είδους υπουργός είναι και πιο το αντικειμένό του όταν σε προηγμένες χώρες δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο υπουργείο. Μάλιστα σε φιλική κουβέντα ρώτησαν αν πρόκειται για υπουργείο… «Προπαγάνδας».

Κάτι τέτοιο βέβαια δεν υπάρχει. Μπορεί μελλοντικά όμως να γίνει και αυτό προσθέτοντας μία λέξη: Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών, Ενημέρωσης και (Προπαγάνδας!!!).