23 Απριλίου 2024 / 10:02 μμ
23 Απριλίου 2024 / 10:02 μμ

Όλες οι αλλαγές που έρχονται στην Παιδεία

από fimotro

Σταδιακή κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, θέσπιση ενικού απολυτηρίου, επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο, αλλά και προσθήκη ενός ακόμα έτους στην προσχολική εκπαίδευση προανήγγειλε χθες ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.
Ως τον Μάρτιο η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα έχουν διαμορφώσει τις προτάσεις τους, με διάλογο με όλους τους φορείς, για τις αλλαγές που απαιτούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.
Παράλληλα θα γίνει κοινή συνάντηση των πρυτάνεων των ΑΕΙ με τους προέδρους ΑΤΕΙ και τους εκπροσώπους των ερευνητικών κέντρων με στόχο την «σύγκλιση» μεταξύ τους. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα επιδιωχθεί απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας των ΑΕΙ, αλλά θα ξεκινήσει και μεγάλη έρευνα για την οικονομική κατάσταση της εκπαίδευσης. Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, δεσμεύεται η κυβέρνηση να «κλείσει» την ψαλίδα στα οικονομικά των Ιδρυμάτων, με βάση όσα αποτυπωθούν από τη μελέτη.
Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε τις αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ήδη από την προηγούμενη ηγεσία. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε τα σημαντικά πράγματα που έγιναν. Τα εδραιώνουμε, τα βελτιώνουμε και παίρνουμε και νέες πρωτοβουλίες και ρυθμίσεις», είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας τον τόνο για την κατεύθυνση με βάση την οποία θα κινηθούν οι αλλαγές στην εκπαίδευση. «Αναμφισβήτητα υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν. Αυτά που θα κάνουμε πρώτα, είναι εκείνα που θα εδραιώσουν τα προηγούμενα βήματα», πρόσθεσε.
Το βασικό σημείο, αποτελεί η αναμόρφωση του λυκείου, με την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως τις ξέρουμε και τη θέσπιση εθνικού απολυτηρίου. Φυσικά, όπως τόνισε, αυτό προϋποθέτει, παράλληλα, τη μεταρρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος του λυκείου. «Πρέπει να το μελετήσουμε πολύ σοβαρά και να εστιάσουμε εκεί τις ριζοσπαστικότερες των μεταρρυθμίσεών μας», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.
Έτσι, μέχρι τον Μάρτιο, στο υπουργείο προγραμματίζουν την ολοκλήρωση των σχετικών συζητήσεων, ώστε οι μαθητές που θα μπουν στην πρώτη λυκείου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, να ξέρουν με τι σύστημα θα δώσουν πανελλαδικές. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει απαραίτητα και την εφαρμογή της κατάργησης των πανελλαδικών σε τρία χρόνια. «Δεν βιαζόμαστε. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι και διαδικασίες που θα εξασφαλίσουν το αδιάβλητο των εξετάσεων», υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος δεν παρέλειψε να απευθύνει πρόσκληση συναίνεσης στις δημοκρατικές πολιτικές δυνάμεις. «Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι σοβαρό στην εκπαίδευση αν δεν υπάρχει συναίνεση».
Επιπλέον, προγραμματίζεται και η σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο, αλλά και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και αποτίμησης των σχολικών μονάδων.
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικός άξονας παραμένει ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γαβρόγλου ενέταξε και την αύξηση δαπανών του υπουργείου στον προϋπολογισμό του 2017 (2,85% επί του ΑΕΠ, από 2,8%). «Για πρώτη φορά τα τελευταία έξι χρόνια, έχουμε αύξηση 5,3% στον προϋπολογισμό», είπε.
Πολύ σημαντική, επίσης, χαρακτήρισε ο κ. Γαβρόγλου την εκπόνηση μελέτης για τα οικονομικά της εκπαίδευσης.
Ο υπουργός Παιδείας πήρε θέση για το τι μέλλει γενέσθαι με το ΕΣΥΠ, έναν από τους πυλώνες του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου, που είχε ξεκινήσει επί υπουργίας Νίκου Φίλη, λέγοντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι θα καταργηθεί. «Θα πρέπει να αναμορφωθεί σε έναν φορέα, πιο μικρό, πιο ευέλικτο, όπου θα συζητάει η κοινωνία με τους εκπαιδευτικούς θεσμούς», είπε. Ακόμη, σχετικά με τους 20.000 διορισμούς στην εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι για πρώτη φορά υπάρχει γραπτά στο κείμενο της συμφωνίας η ανάγκη για διορισμούς. «Το σύστημα δεν μπορεί να στηρίζεται στο θεσμό των αναπληρωτών. Υπάρχει σχεδιασμός, αλλά χρονοδιάγραμμα δεν μπορεί να υπάρχει, παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων. Θα υπάρχουν και διορισμοί, λόγω του πλεονασματικού προϋπολογισμού», είπε σχετικά ο υπουργός.
Οι πρώτες παρεμβάσεις
Νέο εμπλουτισμένο Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου, που προσφέρει σχεδόν σε όλα τα παιδιά το ίδιο εμπλουτισμένο πρόγραμμα.
Αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, με 538 νέα Τμήματα Ένταξης, 38 Ειδικές σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων και αυξάνοντας τις προσλήψεις προσωπικού.
Εκκίνηση της απογευματινής ενισχυτικής διδασκαλίας στο γυμνάσιο.
Θεσμοθέτηση μιας νέας φάσης εντατικών μαθημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους και όσες παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση.
Οργάνωση και λειτουργία δομών υποδοχής για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων.
Επέκταση του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού και στα μονοθεσία, διθέσια, τριθέσια σχολεία (συνολικά 769 σχολεία).
Προσθήκη ενός έτους στην υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση
Ενίσχυση του απογευματινού προγράμματος του ολοήμερου.
Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο.
Και στο Λύκειο
Προγραμματίζεται η σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο, αλλά και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της αποτίμησης των σχολικών μονάδων.
Κατάργηση
Ο υπουργός Παιδείας πήρε θέση για το τι μέλλει γενέσθαι με το ΕΣΥΠ, έναν από τους πυλώνες του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου, που είχε ξεκινήσει επί υπουργίας Νίκου Φίλη, λέγοντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι θα καταργηθεί.
Διορισμοί
Σχετικά με τους 20.000 διορισμούς στην εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι για πρώτη φορά υπάρχει γραπτά στο κείμενο της συμφωνίας η ανάγκη για διορισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα