25 Απριλίου 2024
25 Απριλίου 2024

Τα χρώματα που “φωνάζουν” ότι πρέπει να ψωνίσουμε

από fimotro

Πολλές έρευνες αναφορικά με την επίδραση των χρωμάτων στο μυαλό του καταναλωτή, έχουν παρουσιάσει πως υπάρχει μια έντονη σχέση ανάμεσα στα χρώματα, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. Ένα χρώμα έχει την δύναμη να συνεπάρει στιγμιαία αλλά καθοριστικά τον καταναλωτή, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αντίληψή του σχετικά με κάποιο άλλη ενδεχόμενη αγορά, ενώ μπορεί να καθορίσει σε αξιοσημείωτο βαθμό, τα συναισθήματά του. Σύμφωνα μάλιστα με πολλούς ερευνητές και ψυχολόγους, η έκφραση των ίδιων μας των συναισθημάτων επιτυγχάνεται πολλές φορές, μέσα από χρώματα.

Η δύναμη των χρωμάτων στις τελικές μας αγοραστικές αποφάσεις
Η δύναμη των χρωμάτων στις τελικές μας αγοραστικές αποφάσεις
 Από στοιχεία προκύπτει πως το 80% των οπτικών πληροφοριών που λαμβάνουμε, σχετίζονται με το χρώμα. Τα “σωστά” χρώματα κατά τους διαφημιστές, ικανοποιούν το βλέμμα του αγοραστή, ενώ τα λάθος προκαλούν δυσαρέσκεια και αποτροπή. Αναλύοντας διάφορα χρώματα, παρόλο που πολλοί θεωρούν πως ένα χρώμα έχει παραπλανητική δύναμη, το κόκκινο έχει διαπιστωθεί από έρευνα του 2011 που παραθέτει το business insider, πως αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς, την πίεση του αίματος, την όρεξη ενώ παράλληλα διεγείρει τα εγκεφαλικά νεύρα. Στα προϊόντα, η επιλογή του κόκκινου γίνεται πολλές φορές, για να κάνει τους ανθρώπους να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις γύρω από τις αγορές.

Τα αντίθετα αποτελέσματα θεωρείται πως φέρνει το μπλε χρώμα. Μειώνει την πίεση του αίματος, τους παλμούς και την διάθεση. Οι τράπεζες επιλέγουν το μπλε ωστόσο για την προβολή τους, καθώς το χρώμα αυτό συμβολίζει την αλήθεια, την αξιοπιστία, την ασφάλεια. Από μια ενδιαφέρουσα έρευνα, η επιλογή του μπλε χρώματος σε δημόσιους φωτισμούς θεωρείται ότι προλαμβάνει τα εγκλήματα δρόμου. Επικεντρωμένοι στα χρώματα που επιλέγονται σε προϊόντα έξω στις αγορές, τα μαγαζιά κινούνται κατά κύριο λόγο, με βάση έναν “συναισθηματικό” οδηγό πριν το τελικό χρωματικό αποτέλεσμα. Κάθε χρώμα προκαλεί και από μια συγκεκριμένη συναισθηματική διάθεση.

Τα μπλε φώτα αποτρέπουν τα εγκλήματα δρόμου
Τα μπλε φώτα αποτρέπουν τα εγκλήματα δρόμου

Παρόλο που η επίδραση που ασκεί ένα χρώμα στο βλέμμα του καταναλωτή είναι κατά βάση υποκειμενική, και διαφέρει από πολιτισμό σε πολιτισμό, κάποια χρώματα, περνούν καθολικά μηνύματα. Όπως αναφέρθηκε, η επικρατέστερη ερμηνεία του κόκκινου είναι ότι πρόκειται για ένα θερμό χρώμα ενώ το μπλε είναι ως επί το πλείστον, ψυχρό για το μάτι ενός αγοραστή. Το κίτρινο χρώμα τραβάει κατευθείαν την προσοχή του καταναλωτή από τη βιτρίνα κιόλας, πριν εισέλθει στο κατάστημα, ενώ το πράσινο θεωρείται το πιο “εύκολο” χρώμα για το καταναλωτικό βλέμμα. Δημιουργεί χαλαρωτική ατμόσφαιρα και είναι συνδεδεμένο με τον πλούτο.

Το πορτοκαλί είναι ένα χρώμα που είναι ιδιαίτερα επιθετικό. Μας καλεί για δράση, μας ενεργοποιεί και μας ωθεί κατευθείαν σε αγορές, ενώ το ροζ, ως το κατεξοχήν χρώμα του ρομαντισμού και της θηλυκότητας, χρησιμοποιείται σε προϊόντα που απευθύνονται αποκλειστικά, σε γυναίκες και νέα κορίτσια. Το μαύρο, ως ένα ιδιαίτερα δυναμικό χρώμα, χρησιμοποιείται σε ακριβά προϊόντα και είδη πολυτελείας, ενώ το μωβ επιλέγεται για να χαλαρώνει το βλέμμα. Χρησιμοποιείται κυρίως, σε προϊόντα γυναικείας ομορφιάς, όπως εκείνα που προορίζονται για ειδική περιποίηση και αντιγήρανση.

Τα Χριστούγεννα επιτρέπονται όλα τα χρώματα! Αυξάνουν τη διάθεση για αγορές
Τα Χριστούγεννα επιτρέπονται όλα τα χρώματα! Αυξάνουν τη διάθεση για αγορές

Οι παρορμητικοί καταναλωτές ανταποκρίνονται και ενδίδουν περισσότερο στο κόκκινο, το μαύρο και το μπλε ρουά. Αυτά τα χρώματα συναντώνται κυρίως, σε πολυκαταστήματα, αλλά και σε αλυσίδες fast food ως βασικά εργαλεία που οδηγούν σε γρήγορες και παρορμητικές αγορές. Τα προϊόντα, που στόχο έχουν να προωθηθούν ως πολύ ισχυρά στην αγορά και να εδραιωθούν ως άκρως ανταγωνιστικά, προβάλλονται με πορτοκαλί χρώμα στις επίσημες ιστοσελίδες τους. Σε παροτρύνουν να λάβεις δράση αμέσως, ένα καλό παράδειγμα αποτελεί η Fanta που πουλάει παντός καιρού, και όχι μόνο τα Χριστούγεννα.

Το μπλε παρόλο που θεωρείται ψυχρό χρώμα, μην ξεχνάμε πως εξασφαλίζει αξιοπιστία. Το Skype, όπως και η American Express έχουν προτιμήσει το συγκεκριμένο χρώμα στην προβολή των ιστοσελίδων τους, με σκοπό να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Το μπλε είναι αναμφίβολα, το χρώμα της δράσης και της εμπιστοσύνης.

Στις χριστουγεννιάτικες συνθέσεις που κοσμούν τα εποχικά ή μη, καταστήματα, επιλέγονται πολλοί τόνοι από την διαφημιστική χρωματική παλέτα προσέλκυσης των πελατών. Φέτος, στο παιχνίδι των αγορών έχουν εισβάλλει χρώματα που δεν θεωρούνται σε καμία περίπτωση “ζεστά” και χριστουγεννιάτικα. Το φούξια, το κίτρινο, το μωβ πιθανότατα υπηρετούν μια ακόμη πρόθεση και βλέψη στην πυραμίδα της διαφήμισης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα