28 Μαρτίου 2024 / 1:33 μμ
28 Μαρτίου 2024 / 1:33 μμ

«Σπριντ» για να κλείσουν σημαντικές αποκρατικοποιήσεις

από fimotro

Κινητικότητα παρατηρείται στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων. Ύστερα από αρκετό διάστημα, υπάρχουν εξελίξεις σε σημαντικούς διαγωνισμούς του προγράμματος αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας που είχαν για διάφορους λόγους καθυστερήσει, με επίκεντρο τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Διεργασίες υπάρχουν και στο θέμα του Ελληνικού, όπου φαίνεται να καταβάλλεται προσπάθεια για να ξεπεραστούν τα εμπόδια που προέκυψαν με την οριστική παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στους νέους επενδυτές υπό την Lamda Development, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες εντός του δεύτερου τριμήνου του 2017 αναμένεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό.
Την κινητικότητα που υπάρχει επιβεβαίωσε και η εντεταλμένη συμβούλος του ΤΑΙΠΕΔ, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, η οποία ανέφερε ότι το επιχειρησιακό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ υλοποιείται κανονικά, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι γίνονται προσπάθειες για την επίτευξη προόδου στην περίπτωση του Ελληνικού και πως επίκειται το οικονομικό κλείσιμο της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ένα βήμα πιο κοντά ήρθε και η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μετά την κίνηση της Fraport Greece να εξασφαλίσει τα χρήματα για την πληρωμή του τιμήματος της παραχώρησης (1,234 δισ. ευρώ) καθώς και για την υλοποίηση των απαραίτητων επενδύσεων. Συγκεκριμένα, η θυγατρική του γερμανικού ομίλου Fraport, ανακοίνωσε χθες την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 620 εκατ. ευρώ, τονίζοντας πως τα χρήματα αυτά διασφαλίζουν πλήρως την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος της παραχώρησης (1,234 δισ. ευρώ) με την παράδοση των αεροδρομίων, καθώς και τη χρηματοδότηση των επενδύσεων, που θα πραγματοποιήσει η εταιρεία μέχρι το 2020 σε αερολιμενικές υποδομές και στην ανάπτυξη των αεροδρομίων (πάνω από 330 εκατ. ευρώ). Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων αναμένεται ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση). Η εταιρεία, η οποία πρόκειται να αναλάβει τη συντήρηση, λειτουργία, διαχείριση, βελτίωση και ανάπτυξη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια, ανακοίνωσε επίσης ότι έχουν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ οι συμβάσεις χρηματοδότησης που συνήψε με τις Τράπεζες, οι οποίες πρόκειται να ελεγχθούν και να εγκριθούν από το Ελληνικό Δημόσιο, όπως ακριβώς προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Πιέσεις για ΔΕΣΦΑ
Την ίδια ώρα, για την επίσπευση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ πιέζουν οι Βρυξέλλες, με τον επίτροπο Πιέρ Μοσκοβισί να καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν στην επανέναρξη της διαδικασίας. Ο Γάλλος επίτροπος απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ευρωβουλευτού της ΝΔ Μαρίας Σπυράκη ανέφερε τα εξής: «Οι συζητήσεις όσον αφορά τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, με στόχο την άμεση επανέναρξη της διαδικασίας και τη διασφάλιση ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ με πλήρη διαχωρισμό της ιδιοκτησίας, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση» δήλωσε ο κ. Μοσκοβισί, υπογραμμίζοντας ότι παρότι από τον Οκτώβριο του 2016, τόσο η κυβέρνηση όσο και η Socar ανακοίνωσαν «την αποτυχία και την επικείμενη εγκατάλειψη της συναλλαγής, αυτό δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, ούτε καταγραφεί επισήμως από καμία πλευρά».
Η αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ είναι και θα παραμείνει βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος, πρόσθεσε ο Ευρωπαίος επίτροπος. Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος – Ενέργειας που συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι το ζήτημα του ΔΕΣΦΑ έχει κλείσει και ότι θα επαναπροκηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία. Απέδωσε την καθυστέρηση στην προσπάθεια ευθυγράμμισης των όρων της προκήρυξης με τους κανονισμούς της Ε.Ε. Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι κατά τη διάρκεια των μηνών που μεσολάβησαν έγιναν προσπάθειες από ελληνικής πλευράς για να διατηρήσει το δημόσιο το 51% του Διαχειριστή, καθώς και για να προχωρήσει μία νέα διαδικασία σε συνέχεια της προηγούμενης, οι οποίες δεν βρήκαν ανταπόκριση από τους δανειστές.
Στις 24 Μαρτίου οι προσφορές για τον ΟΛΘ
Χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση αναμένεται να προχωρήσει ο διαγωνισμός πώλησης του ΟΛΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε στη χθεσινή του συνεδρίαση να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στη σχετική διαδικασία, μετά και από αίτημα που είχε διατυπωθεί, από τρία επενδυτικά σχήματα για νέα παράταση της προθεσμίας, ανακοινώνοντας πως οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 24 Μαρτίου. Σημειώνεται ότι για την εξαγορά του 67% του μετοχών του ΟΛΘ έχουν εκφράσει ενδιαφέρον εννέα επενδυτικά σχήματα που έχουν περάσει στη Β φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για την APM Terminals Moller Maersk, το γερμανικό fund Deutsche Invest Equity Partners GmbH που συμμετέχει και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, η Duferco Participations Holding S.A. (ήδη πελάτης του ΟΛΘ), η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services Inc, η ιαπωνική Mitsui & Go Ltd η P&O Steam Navigation Company θυγατρική της (DP World – Ντουμπάι), η Russian Railways JSC, η GEK TERNA S.A και Yilport Holding Inc.
Υπενθυμίζεται ότι στις 18/11/2016 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, κατ΄εφαρμογή των όρων της Β’ φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, τη συνέχιση της συμμετοχής καθεμίας από τις Russian Railways JSC και GEK TERNA S.A., αυτόνομα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα