25 Απριλίου 2024
25 Απριλίου 2024

Σε ετοιμότητα για να αποφευχθεί το ενεργειακό μπλακ άουτ

από fimotro

Σερά παρεμβάσεων στο ενεργειακό σύστημα της χώρας για να αποφευχθεί ενδεχόμενο μπλακ άουτ το καλοκαίρι αλλά και τον ερχόμενο χειμώνα και όποτε ανεβαίνει η ζήτηση ηλεκτρισμού, προανήγγειλε ο πρόεδρος της ΡΑΕ Νίκος Μπουλαξής, στην εκδήλωση που διοργάνωσε το ΙΕΝΕ για την ασφάλεια του συστήματος.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΡΑΕ Νίκος Μπουλαξής, η κρίση του Ιανουαρίου απέδειξε ότι υπάρχει ζήτημα με την ενεργειακή επάρκεια και ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι δύο κρίσιμοι μήνες, που παραδοσιακά καταγράφεται ρεκόρ κατανάλωσης ηλεκτρισμού.

Ενας επιπλέον λόγος που δημιουργεί ανησυχίες για το φετινό καλοκαίρι είναι ότι η ΔΕΗ χρησιμοποίησε άφθονη υδροηλεκτρική ενέργεια για να αντιμετωπιστεί η κρίση του χειμώνα και είναι άγνωστο αν και σε ποιο βαθμό οι καιρικές συνθήκες θα επιτρέψουν την έγκαιρη αναπλήρωση των αποθεμάτων στους υδροταμιευτήρες, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του καλοκαιριού.
Φυσικό αέριο
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει τη λήψη μέτρων, καθώς τα γεγονότα έδειξαν αδυναμία κάλυψης της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή και το μοντέλο αγοράς αποδείχθηκε ανεπαρκές. Προανήγγειλε μία σειρά από παρεμβάσεις, όπως την εφαρμογή εντός του έτους των νέων Κωδίκων Λειτουργίας της Αγοράς Αερίου, ενώ για το μεσοδιάστημα είναι πιθανόν να προβλεφθούν ενεργειακοί περιορισμοί στη λειτουργία των μονάδων για τις περιόδους κρίσης. Θα εξεταστούν οι αμοιβές της τριτεύουσας εφεδρείας, η εισαγωγή των διμερών συμβολαίων με περιορισμούς για τη ΔΕΗ και θα παρουσιαστεί ο οδικός χάρτης για την εφαρμογή της αγοράς-στόχου, target model, στο φυσικό αέριο.
Εντός του μήνα είναι πιθανόν να ανακοινωθεί η αυστηροποίηση του κανονισμού για το αέριο εξισορρόπησης με στόχο ως το τέλος του 2017 να δημιουργηθεί αγορά εξισορρόπησης για το αέριο και αμέσως μετά στο πλαίσιο του target model οι υπόλοιπες τρεις αγορές, η προημερήσια, η ενδο-ημερήσια και η προθεσμιακή, όπως ακριβώς προβλέπεται και για την αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας.
Επίσης εξετάζεται η υποχρέωση διατήρησης εναλλακτικού καυσίμου (ντίζελ) και σε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που σήμερα δεν έχουν τέτοια υποχρέωση καθώς και ο τρόπος αποζημίωσής τους, ενώ ο ΔΕΣΦΑ καλείται να διερευνήσει τη λύση της αγκυροβόλησης πλοίου-αποθήκης LNG, καθώς η 3η δεξαμενή στη Ρεβυθούσα δεν θα λειτουργήσει ούτε τη χειμερινή περίοδο 2017-2018.
Πάντως το υψηλό κόστος του πλοίου-αποθήκη, γύρω στα 120 εκατ. ευρώ, καθιστά μάλλον απαγορευτική τη λύση αυτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα