19 Απριλίου 2024 / 9:46 πμ
19 Απριλίου 2024 / 9:46 πμ

Παρέμβαση ΡΑΕ για ΕΛΤΑ και τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

από fimotro

Την παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας προκάλεσε η ταλαιπωρία που βιώνουν χιλιάδες καταναλωτές που πληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ μέσω των ΕΛΤΑ, καθώς η τελευταία εταιρία φέρεται να παρακρατά τα εισπραχθέντα ποσά για περισσότερο από ενάμιση μήνα και τα αποδίδει στην πρώτη με μεγάλη καθυστέρηση.

Αυτή η πρακτική των Ελληνικών Ταχυδρομείων έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται νοικοκυριά κι επιχειρήσεις ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες, αν και έχουν πληρώσει εμπρόθεσμα τα κόστη που τους αναλογούν στην ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι απειλούνται με διακοπή παροχής, ενώ ταυτόχρονα χάνουν και την έκπτωση συνέπειας του 15%, καθώς όπως προαναφέρθηκε, παρουσιάζονται ως υπερήμεροι.

Οπως αναφέρει στην επιστολή της προς τη ΔEH και τους ανεξάρτητους προμηθευτές η ΡΑΕ:

«Αξιότιμοι κύριοι,

Η ΡΑΕ έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης παραπόνων καταναλωτών, οι οποίοι παρότι εξόφλησαν εμπρόθεσμα, ως όφειλαν, τους λογαριασμούς για την κατανάλωση ενέργειας μέσω εταιρειών/φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), διαμαρτύρονται για την απώλεια του δικαιώματος εκπτώσεων συνέπειας, η οποία οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των εισπραχθέντων από τις εταιρείες αυτές ποσών στους Προμηθευτές.

Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις η καθυστέρηση αυτή δύναται να επιφέρει ακόμη και τη διακοπή παροχής ενέργειας από τους προμηθευτές, με την αιτιολογία ύπαρξης ανεξόφλητων οφειλών. Δεδομένου ότι το εν λόγω ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει δε αποτελέσει αντικείμενο δημοσιευμάτων, καλείσθε να ενημερώσετε την Αρχή για τα ακόλουθα:

(α) Εάν έχουν λάβει χώρα καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών που καταβάλλονται εμπρόθεσμα από τους καταναλωτές, από εταιρείες που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ ή και άλλες). Στο πλαίσιο αυτό να αναφερθεί ι) ο αριθμός των διαπιστωμένων σχετικών περιστατικών, ιι) ο μέσος όρος υπερημερίας, πέραν των προβλεπομένων στη σχετική σύμβαση και ιιι) το ύψος των ποσών σωρευτικά αντιστοίχως.

(β) Εάν η ως άνω καθυστέρηση οδήγησε σε απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή/και σε διακοπή παροχής ενέργειας και σε πόσες περιπτώσεις.

(γ) Πώς πραγματοποιείται η παρακολούθηση της εμπρόθεσμης καταβολής αλλά και απόδοσης των ποσών λογαριασμών ενέργειας πελατών σας από τρίτους φορείς που εισπράττουν για λογαριασμό σας οφειλές καταναλωτών, βάσει και των συμβάσεων που τυχόν έχουν συναφθεί με αυτές, προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών για την παροχή ειδικών προνομίων, όπως είναι οι εκπτώσεις συνέπειας αλλά και η αποφυγή διακοπής ρεύματος για λόγους που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των καταναλωτών.

Παρακαλούμε για την παροχή των ανωτέρω εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα