25 Απριλίου 2024
25 Απριλίου 2024

Βενζινοπώλες: Ισχυρά συμφέροντα αναστέλλουν τους ελέγχους για το λαθρεμπόριο

από fimotro

«Είναι άξιο απορίας πώς έγινε δυνατό το 2012-13 να εγκατασταθούν συστήματα εισροών-εκροών σε 6.500 πρατήρια, ενώ από τότε “αδυνατούν” να εγκατασταθούν στα άλλα επίπεδα, σε 4 διυλιστήρια, σε 20 εταιρείες χονδρικής, σε μερικές εκατοντάδες μεγάλα βυτιοφόρα και σε πλωτές δεξαμενές μεταφοράς ατελώνιστου καυσίμου (σλέπια) για πλοία», σημειώνει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος σε ανακοίνωσή της με θέμα το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Αναλυτικά:

Με αφορμή το ναυάγιο της πλωτής δεξαμενής καυσίμων «Αγία Ζώνη» στον Σαρωνικό και τα όσα ακούγονται περί λαθρεμπορίου και πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων, η ΟΒΕ έχει να παρατηρήσει τα εξής: Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά η ΟΒΕ επιβεβαιώνεται σε όσα καταγγέλλει χωρίς να εισακούεται. Εμείς καταγγέλλουμε το λαθρεμπόριο, η Πολιτεία υπόσχεται διαρκώς ότι «θα λάβει μέτρα» και στο μεταξύ τα λαθραία καύσιμα εξακολουθούν να κάνουν «κρουαζιέρα» στον Αργοσαρωνικό!

Είναι πασίγνωστο ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου καυσίμων, ιδίως πετρελαίου, έχει την πηγή του στο ατελώνιστο πετρέλαιο ναυτιλίας.

Η ΟΒΕ, από χρόνια, με πολλά υπομνήματα καθώς και σε συσκέψεις, επαναφέρει τακτικά το γεγονός στους αρμόδιους υπουργούς, απαιτώντας να ληφθούν μέτρα πάταξης της λαθρεμπορίας. Οι απαντήσεις που λαμβάνουμε είναι πάντα ότι «αυτή η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να πατάξει το λαθρεμπόριο και θα το πατάξει»!

Η απάντηση αυτή επαναλαμβανόμενη δημιουργεί στο τέλος αισθήματα έλλειψης εμπιστοσύνης στο κράτος, το οποίο είναι υποχρεωμένο να προστατεύει τους νόμιμους επαγγελματίες και επιχειρηματίες από τους παραβάτες και τους λαθρέμπορους που τους καταστρέφουν. Βρισκόμαστε διαρκώς μπροστά σε μια πολιτική απάντηση ότι «θα ληφθούν μέτρα» και σε μια πρακτική στάση αδράνειας!

Είναι άξιο απορίας, πώς με τη νομοθέτηση της εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων έγινε δυνατό αυτά να εγκατασταθούν το 2012- 2013 σε 6.500 πρατήρια, ενώ από τότε «αδυνατούν» να εγκατασταθούν στα άλλα επίπεδα, σε 4 διυλιστήρια, σε 20 εταιρείες χονδρικής, σε μερικές εκατοντάδες μεγάλα βυτιοφόρα και σε πλωτές δεξαμενές μεταφοράς ατελώνιστου καυσίμου (σλέπια) για πλοία.

Απορούμε πώς είναι τόσο δύσκολο να εγκατασταθούν συστήματα απομακρυσμένου ηλεκτρονικού ελέγχου της γεωγραφικής και λογιστικής κίνησης αυτών των μεγάλων μέσων μεταφοράς και συνεχώς αναβάλλεται η εγκατάστασή τους. Απορούμε με το έλλειμμα φυσικών ελέγχων για τον εντοπισμό της κίνησης των πλωτών δεξαμενών και την εκτροπή προς παράνομες δεξαμενές-«διυλιστήρια» αποχρωματισμού του ναυτιλιακού πετρελαίου.

Φοβόμαστε ότι ισχυρά συμφέροντα αναστέλλουν κάθε πρόθεση ελέγχου αυτού του φαινομένου. Σε κάθε περίπτωση, ζητάμε από την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε μέτρα πλήρους ηλεκτρονικού και γεωγραφικού ελέγχου της κίνησης των καυσίμων από την πηγή, τα διυλιστήρια και τα τελωνεία, σε όλα τα άλλα επίπεδα και όχι μόνο στα πρατήρια, που είναι το τελευταίο σημείο εκροής και μη σχετιζόμενο με τις πηγές του λαθρεμπορίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα