Γράφει ο Κ.Π.
Θα μπορέσει το νέο ΕΣΡ να βάλει τάξη στην ασυδοσία και «μπουρδολογία» των καναλιών; Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να προβληματίσει τα πρόσωπα της ανεξάρτητης αρχής που επωμίζονται το βάρος των τηλεοπτικών αδειών, και όχι μόνο. Κυρίως επωμίζονται την εφαρμογή νόμων και κανόνων λειτουργίας, ενός πανίσχυρου «Μέσου» που, ψυχαγωγεί, ενημερώνει και διαμορφώνει κοινή γνώμη και συνειδήσεις!
Από τον περασμένο Οκτώβριο το ΕΣΡ σταμάτησε να συνεδριάζει έστω και τυπικά μετά την ψήφιση του ν.4339/15 νόμου Παππά που καταργούσε την ανεξάρτητη αρχή. Χωρίς τον φόβο, ότι υπάρχει ΕΣΡ, το τηλεοπτικό τοπίο στη χώρα μας, έγινε «ζούγκλα». Οι τηλεοπτικές οθόνες γέμισαν από εκπομπές και προγράμματα με σκουπίδια χωρίς όριο σε όλα τα επίπεδα, εκμεταλλευόμενοι οι αετονύχιδες τηλεοπτικοί μαφιόζοι, την εξαθλίωση του ελληνικού λαού, πουλώντας ελπίδα και όνειρα! Η μη έκδοση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Πεγνίων κανονισμού διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών και μη λειτουργίας του ΕΣΡ, άφησαν ελεύθερο το έδαφος σε απατεώνες.
Είναι γεγονός, ότι όπου υπάρχει κρίση, φτώχεια, γκρίνια και εξαθλίωση, ανθεί η πορνεία ο τζόγος και τα ναρκωτικά. Ειδικά ο τηλεοπτικός τζόγος με τον «φερετζέ» της τύχης και λυγερόκορμα κορίτσια να λικνίζονται μπροστά στις κάμερες, διαφημίζουν στο χέρι τους η σε βαλίτσες, χιλιάδες «ευρώπουλα» που μπορούν να γίνουν δικά τους με ένα τηλεφώνημα. Παράλληλα οι τηλεοπτικές οθόνες κατακλύζονται καθημερινά από κολλαγόνα και κάθε είδους διαφημιστικά προϊόντα αμφιβόλου προέλευσης και αποτελεσματικότητας.
Κάθε κανάλι, αντί να μεταδίδει τα διάφορα προϊόντα με τη μορφή διαφήμισης, τα εντάσσει στις τηλεοπτικές εκπομπές και τα βαφτίζει «τοποθέτηση προϊόντος». Μικροί-μεγάλοι σταθμοί-κυρίως τη νύχτα- αντί για πρόγραμμα ,μεταδίδουν έμμεσες διαφημίσεις, μαζί με γραμμές υψηλής χρέωσης για, ροζ τηλέφωνα, ξενοδοχεία και απαγορευμένες απολαύσεις.
Επιδημία έχουν γίνει βιταμίνες, γυναικείες κρέμες και διάφορα άλλα καλλυντικά προϊόντα(ακόμα και χαβιάρι) που συντηρούν διάφορες εκπομπές μοιράζοντας… και κάποια χιλιάρικα ευρώ…
Η τηλεόραση γυρίζει πίσω στη δεκαετία του ΄90 και στον πρώτο διδάξαντα το τηλεμάρκετινγκ με κατσαρόλες και σερβίτσια από το τότε New Channel μαζί με τα «κουφέτα», ιδιοκτήτης Φώτης Μανούσης (από καθηγητής Μέσης εκπαίδευσης και σύμβουλος στο δήμο Θεσσαλονίκης, έγινε γενικός γραμματέας του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, καναλάρχης και εφοπλιστής) αργότερα Tempo του Ανδρουλιδάκη με Τατιάνα και Ευαγγελάτο μέχρι που έκλεισε.
Το ΕΣΡ έχει πολύ δουλειά. Θα τα καταφέρει να βάλει τάξη στην αναρχία εάν χρειαστεί να επιβάλλει βαριά πρόστιμα και ποινές, ακόμη αναστολή λειτουργίας καναλιών ή και κλείσιμο, προκειμένου να επιβάλλει την τάξη;
Ειδικά στις διαφημίσεις, (αλλά και περιεχόμενο)τα κανάλια έχουν αποθρασυνθεί τελείως. Λόγω της κρίσης και του χαμηλού διαφημιστικού κόστους η τηλεόραση έχει γεμίσει «σαβουροδιαφημίσεις» χωρίς έλεγχο, αγνοώντας κανόνες προβολής και δεοντολογίας. Η παραβίαση της διάρκειας διαφημιστικού χρόνου ανά ημίωρο έχει σπάσει όλα τα «κοντέρ». Ειδικά σε εκπομπές χαμηλού επιπέδου και ελληνικές ταινίες, οι επαναλαμβανόμενες ίδιες διαφημίσεις ανά δεκάλεπτο-κατά παράβαση- υπερβαίνουν και αυτό το ίδιο το πρόγραμμα. Π.χ. μια ελληνική ταινία διάρκειας 1:20΄ ώρα, καταντάει να φτάνει τις δύο-δυόμιση ώρες από τις διακοπές των διαφημίσεων. Αυτό είναι ένα σοβαρότατο θέμα που πρέπει να επιλύσει η ανεξάρτητη αρχή με τους μηχανισμούς που διαθέτει.
Εμείς θα στηρίξουμε το ΕΣΡ και με ιδέες και με προτάσεις για να ξεκαθαρίσει η «ήρα» από το «στάρι».