19 Απριλίου 2024 / 6:44 πμ
19 Απριλίου 2024 / 6:44 πμ

Αργοστόλι, Ζάκυνθος, Ιτέα το επόμενο κύμα μαρινών

από fimotro

Ανοίγει τα πανιά της η ιδιωτικοποίηση 4 λιμανιών μέχρι τα τέλη του 2018 το ΤΑΙΠΕΔ, κίνηση που αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της διοίκησης του Ταμείου.

Πρόκειται για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας που ουσιαστικά βρίσκονται στις απολήξεις της Εγνατίας Οδού η ιδιωτικοποίηση της οποίας θα δημιουργήσει ένα ευρύτερο επενδυτικό κοκτέιλ για τη Βόρειο Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό ενδιαφέρον παρουσιάζει και από τουριστικής πλευράς το λιμάνι της Κέρκυρας.

Το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ στενό, και σύμφωνα με πληροφορίες η έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης προβλέπεται μέσα στο δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου την ίδια περίοδο που αναμένεται η εκκίνηση του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ειδικά για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, όπου προωθείται το μοντέλο παραχώρησης δραστηριοτήτων, το ΤΑΙΠΕΔ έχει στα χέρια του μελέτη από ανεξάρτητους συμβούλους για τις δυνατότητες αξιοποίησης τους.

Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι δυνατότητες κάθε ενός Οργανισμού Λιμένα, ώστε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, να αποφασίσει πλέον την στρατηγική και τα επόμενα βήματα ως προς την αξιοποίησή τους.

Δηλαδή για το πόσα έτη θα παραχωρηθούν, για την έκταση σε κάθε λιμάνι που θα παραχωρηθεί, καθώς και τη δυνητική αξιοποίηση των χέρσων τμημάτων είτε για οικιστική είτε για εμπορική χρήση.

Τα παραπάνω λιμάνια διαμορφώνουν, μαζί με τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της και φέρεται να αποτελούν την προτεραιότητα του Ταμείου.

Αναμφίβολα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αποτελέσει πεδίο μάχης για δυνητικούς επενδυτές και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Ειδικότερα τρεις αμερικανικοί κολοσσοί, εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς, έρχονται στην Αλεξανδρούπολη και θα έχουν ανάμιξη τόσο τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, όσο και στο λιμάνι της πόλης, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδημητρίου, επιβεβαίωσε ότι η Tellurian Energy θα εισέλθει στο μετοχικό σχήμα της κοινοπραξίας που αναπτύσσει τον πλωτό σταθμό LNG, αποκτώντας το υπόλοιπο 20% που έχει μείνει από την κοινοπραξία και μαζί με την Gas Log του ομίλου Λιβανού, την ΔΕΠΑ, την Gaztrade του ομίλου Κοπελούζου και την βουλγαρική Bulgargaz, θα προχωρήσουν στο τεράστιο αυτό έργο.

Επίσης, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, συμπλήρωσε ότι η επίσης αμερικανική Cheniere έχει αποφασίσει να πουλήσει με βάση την Ελλάδα φυσικό αέριο στην αγορά της ΝΑ Ευρώπης και φυσικά θα έχει επίσης ανάμιξη στον LNG της Αλεξανδρούπολης.

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο αφορά το αδειοδοτημένο από το 2011 έργο της εταιρείας Gastrade με αποθηκευτικούς χώρους 170.000 κ.μ. LNG και δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου στο ελληνικό σύστημα της τάξης των 17 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα.

Στόχος είναι η τροφοδοσία με αμερικανικό LNG και των βαλκανικών χωρών μέσω της ελληνοβουλγαρικής διασύνδεσης IGB.

Υπάρχει και μια τρίτη εταιρεία, το όνομα της οποίας απέφυγε να αποκαλύψει ο κ. Παπαδημητρίου, η οποία ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Οι μνημονιακές απαιτήσεις θέλουν εφέτος έσοδα 2 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις και οι δανειστές έχουν στρέψει την προσοχή τους στο πεδίο αυτό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει συζήτηση για διευθέτηση του χρέους εάν δεν παρουσιάσει και η Ελλάδα απτά αποτελέσματα, καθώς τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται αποκλειστικά για την ελάφρυνση του χρέους.

Η πώληση του ΔΕΣΦΑ, η πώληση του 67% του ΟΛΘ, η ολοκλήρωση του Ελληνικού, η Εγνατία Οδός, το ΔΑΑ, ο ΟΤΕ, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ και κάποια από τα περιφερειακά λιμάνια είναι ο βασικός άξονας προτεραιοτήτων και αυτά που θα «τρέξουν» το άρμα των εσόδων για το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.

Το Ταμείο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παραλάβει τις εισηγήσεις των στρατηγικών συμβούλων και πλέον καλείται να αποφασίσει ποιο δρόμο θα ακολουθήσει για καθένα από αυτά τα assets, ενώ όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο ΕΤ της Κυριακής στο πλάνο υπάρχουν και ενδεχόμενα αξιοποίησης εργαλείων των κεφαλαιαγορών, πρωτίστως για τις εισηγμένες που έχει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς τόσο ο Άρης Ξενόφος, Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και ο Ριχάρδος Λαμπίρης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου, είναι γνωστές των χρηματαγορών.

Μαρίνες

Μετά την παράταση που δόθηκε για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων παικτών για τη μαρίνα της Πύλου για τις 19 Μαρτίου του προσεχούς μηνός, το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί σε βραχύ χρονικό διάστημα τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης ενός νέου κύματος μαρινών.

Πρόκειται για την ιδιωτικοποίηση των μαρινών Αργοστολίου, Ζακύνθου και Ιτέας. Ακολουθεί η μαρίνα Αρετσούς, ενώ η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Μυκόνου φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.

Ειδικότερα η προς ιδιωτικοποίηση Μαρίνα Αργοστολίου διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 50 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών. Η συνολική δομήσιμη επιφάνεια ανέρχεται σε 3.300 τμ. χρήσεων Τουρισμού-Αναψυχής.

Η Μαρίνα Ζακύνθου διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 31 στρεμμάτων περίπου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών. Επίσης η Μαρίνα Ιτέας διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 25 στρεμμάτων περίπου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 142 σκαφών.

Και για τις 3 μαρίνες θα επιλεγεί η μακροχρόνια μίσθωση τους και αναμένεται η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης συμβούλων και για τους 3 διαγωνισμούς αξιοποίησης των παραπάνω αναφερομένων μαρινών σε βραχύ χρονικό διάστημα.

Ρεπορτάζ: Χάρης Ντιγριντάκης

(από το: tourismtoday.gr)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα