Εφημερίδα χωρίς πολιτικό στίγμα, δεν είναι εφημερίδα

Δυστυχώς έκλεισε σήμερα το καθημερινό φύλλο της Ελευθερίας του Τύπου

Μια ακόμα καθημερινή εφημερίδα έκλεισε. Δυστυχώς για τον χώρο του Τύπου, από σήμερα η Ελευθερία δεν θα βρίσκεται καθημερινά στα περίπτερα. Θα κυκλοφορεί κανονικά η Κυριακάτικη έκδοση, όχι όμως η καθημερινή. Η εφημερίδα ξεκίνησε με προοπτικές για να επιβιώσει. Η πρόσληψη του Χρ. Μουλίνου (που ξέρει από στήσιμο εφημερίδων, αλλά είναι εντελώς άσχετος από πολιτικό ρεπορτάζ) είχε φέρει χαμόγελα στον Πειραιά, αφενός γιατί ήρθε από έναν ανταγωνιστικό όμιλο, αυτόν του Γ. Φιλιππάκη και αφετέρου γιατί τον συνόδευαν θετικές προοπτικές όσον αφορά το στήσιμο μιας καθημερινής εφημερίδας, πολύ αρνητικές όμως όσον αφορά την ιδεολογική και πολιτική ταυτότητα των εφημερίδων στις οποίες δούλεψε (Ελεύθερος Τύπος, Απόφαση κλπ).

Είναι αρκετοί οι λόγοι που η Ελευθερία του Τύπου δεν μπόρεσε να πουλήσει ικανοποιητικό αριθμό φύλλων και να επιβιώσει μέσα στην κρίση. Ο κυριότερος είναι ότι η εφημερίδα δεν είχε σοβαρό ιδεολογικό στίγμα. Ασκούσε μονίμως αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, δεν είχε όμως καμία ιδεολογική ταυτότητα στον χώρο της κεντροδεξιάς. Δεν εξέφραζε ούτε τον Μητσοτάκη, δεν εξέφραζε ούτε τον Καραμανλή, δεν εξέφραζε ούτε τον μετριοπαθή φιλελεύθερο χώρο, δεν εξέφραζε ούτε κάτι πιο σκληρό δεξιό. Γενικώς το μόνο που εξέφραζε είναι η αντιπολίτευση και αυτή επιλεκτική. Μόνιμος στόχος, ο Καμμένος, χαλαρή κριτική στον Τσίπρα, στήριξη(!) σε ορισμένους υπουργούς και αρθρογραφία χωρίς στρατηγική, στόχευση και αποτέλεσμα.

Εξαιτίας αυτών των λαθών, η Ελευθερία δεν απέκτησε ποτέ φανατικό κοινό. Μπορεί να την αγόραζαν κάποιοι που είχαν την δυνατότητα να την έπαιρναν ως 2η εφημερίδα, ποτέ δεν συγκίνησε όμως σχεδόν κανένα αναγνώστη. Όταν ζόρισαν ακόμα περισσότερο τα πράγματα λόγω της κρίσης, χάθηκαν και αυτοί οι λίγοι αναγνώστες, Βέβαια, έγιναν και άλλα λάθη.  Όπως το copy paste με το Βήμα της Κυριακής, το οποίο όμως ξαναβγήκε στην κυκλοφορία! Έτσι κυκλοφορούσαν δυο εφημερίδες με το ίδιο στήσιμο και τις ίδιες στήλες παράλληλα στα περίπτερα! Δυστυχώς όμως, το βασικότερο λάθος είναι η έλλειψη ταυτότητας. Αυτά τα λάθη πληρώνονται στην σημερινή εποχή…

Fimotro