20 Απριλίου 2024 / 2:41 πμ
20 Απριλίου 2024 / 2:41 πμ

Ο ΣΚΑΪ πυροβολεί τα… πόδια του!

από fimotro

Γράφει ο Κ.Π.

(cavodoro2000@hotmail.com)

Αγαπητό Fimotro,

«Δούλεψα αρκετά χρόνια στον τομέα της διαφήμισης. Γνωρίζω εκ των έσω πόσο μπορούν τα μέσα να χειραγωγήσουν το κοινό. Μισές αλήθειες, αστραφτερά περιτυλίγματα σε μοντέρνες συσκευασίες μας αποπλανούν…» Φραν Ρέΐ

 

Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ, μεταδίδοντας το ριάλιτι «survivor», από τα πρώτα επεισόδια και την υπερπροβολή από το διαδίκτυο μέσα από τις light και trash εκπομπές άλλων καναλιών, πίστεψε ότι χτύπησε «φλέβα» χρυσού. Με καθημερινά σχεδόν δελτία Τύπου διατυμπάνιζε τη μεγάλη επιτυχία.

 

Υψηλές θεαματικότητες πολύ διαφήμιση και καθημερινή συζήτηση για τις ίντριγκες και τα τεκταινόμενα  στον Άγιο Δομίνικο για λίγο φαγητό από ένα υπερτιμημένο πρόγραμμα που καταναλώνει ο τηλεθεατής αμάσητο με όλα τα μικρόβια που μεταφέρει.

 

Αν ανατρέξει κάποιος στο παρελθόν του ΣΚΑΙ, θα δει ότι έχει βεβαρημένη ιστορία, αλλά μυαλό δεν βάζει. Δεν ξέρω ποιοι διοικούν την τηλεόραση, αλλά στρατηγικός σχεδιασμός με μέλλον για ένα δυναμικό κανάλι δεν υπάρχει. Προσπαθώντας να πρωταγωνιστήσει χωρίς κάποιο σχέδιο ανατροπής και μελετημένο πρόγραμμα στο τηλεοπτικό τοπίο, έβγαλε από τη ναφθαλίνη ότι παλαιομοδίτικο πρόγραμμα και πρόσωπα υπήρχαν και ξεκίνησε την επίθεση κάνοντας όνειρα για το μέλλον με φούσκες!!!

 

Από ένα ενημερωτικό δυναμικό και αξιόπιστο κανάλι που είχε σχεδιάσει με αξιοπιστία στην έγκριτη και έγκυρη ενημέρωση άλλο του βγαίνει στην πορεία.

 

Όταν το 1990 ο Γιάννης Αλαφούζος ξόδευε αρκετά χρήματα σε τεχνολογία και γνώσεις για να αποκτήσει τηλεοπτικό σταθμό άλλα είχε στο μυαλό του. Εκείνα τα χρήματα έκαναν φτερά. Όταν κατάφερε με την κυβέρνηση Παπανδρέου μετά το ΄93 να δημιουργήσει τον τηλεοπτικό ΣΚΑΙ, λίγο αργότερα μπήκε σε περιπέτειες με τη δικαιοσύνη και αναγκάστηκε να φύγει από την Ελλάδα. Ο σταθμός πέρασε σε άλλα χέρια, άλλαξε ονομασία και κατέληξε στον Κοντομηνά.

 

Το 2006 ο Γιάννης Αλαφούζος επιχειρεί ένα νέο τηλεοπτικό ξεκίνημα. Ξεκινάει με όνειρα και δύναμη για κάτι διαφορετικό. Διαθέτει χρήμα και πείσμα. Και πράγματι δημιουργεί τον τηλεοπτικό ΣΚΑΙ, με πρωτοπόρα τεχνολογία και δυναμισμό. Με νέα φρέσκα πρόσωπα και την καθοδήγηση Άγγλων ειδικών. Όπως διαφημίζει ειδικοτητά μας η ενημέρωση. Πάντα πρώτος στην πηγή των γεγονότων.

 

Η κρίση όμως αλλάζει τα δεδομένα. Η διαφημιστική πίτα των 800 και πλέον εκατ. ευρώ για την τηλεόραση, σήμερα είναι κάτω από τα 200 εκατ. Όλα τα κανάλια κλονίζονται. Το Alter βάζει λουκέτο, ενώ το Mega βρίσκεται στην εντατική και άγνωστο αν και πότε μπορεί να βγει ενώ μια πιθανή αποσωλήνωση  μπορεί να επιφέρει το μοιραίο…

 

Η προκήρυξη των αδειών που αποδείχτηκε «φιάσκο» για τον περιορισμό των καναλιών δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα και ο καθένας τράβηξε το δρόμο του.

Σήμερα όλα τα κανάλια είναι υπερχρεωμένα και οικονομικά αδύναμα πλην ελάχιστων εξαιρέσεων όπως και ο Τύπος.

 

Ο ΣΚΑΙ λοιπόν στην προεπαθειά του να πρωταγωνιστήσει, από ένα σοβαρό και ενημερωτικό κανάλι άλλαξε «ρότα» και το έριξε στο «ζεϊμπέκικο». Όχι ότι είναι κακό. Απλά δεν τήρησε τους κανόνες λειτουργίας και ανάπτυξης. Όταν χτίζεις ένα ξενοδοχείο έχεις αποφασίσει από πριν σε τι κατηγορία θα το εντάξεις. Δυο-τριών-πέντε –επτά αστέρων η Λούξ και μετά κάνεις και την ανάλογη διακόσμηση.

 

Ο Γιάννης Αλαφούζος έκανε ακριβώς το αντίθετο. Μέσα στο επτάστερο ξενοδοχείο έβαλε και μερικά μαϊμού διακοσμητικά προϊόντα μπερδεύοντας τους πελάτες. Με απλά λόγια πάει να δέσει τη σοβαρότητα με την ηλιθιότητα, βάζοντας ληγμένα προϊόντα που προορίζονταν για τις χωματερές. Δεν θα μείνω στο «survivor» και τα άλλα υποπροϊόντα που φέρνουν το ΣΚΑΙ στην κορυφή. Είναι αδιανόητο ένας σοβαρός άνθρωπός να παρακολουθεί να σοβαρό δελτίο όταν πριν από αυτό υπάρχουν Rodeo-παζάρια και αμέσως μετά “survivor” η «Ιστορίες» με Παπαχελά. Ας είμαστε λίγο σοβαροί!

 

Το πρόγραμμα του ΣΚΑΙ είναι «τουρλού-τουρλού» και όπου μας βγάλει. Αλλά μπορεί η Ελεωνόρα Μελέτη να σώσει… με την ευφυΐα της το πρόγραμμα του σταθμού από τον Άγιο Δομίνικο εάν δεν αλλάξει ώρα μετάδοσης και τα παιδιά συνεχίσουν να μορφώνονται με αυτό το διδακτικό ριάλιτι σόου-παιχνίδι των σκουπιδιών! Τι θα αποφασίσει το ΕΣΡ είναι άλλο θέμα αν πάει μετά τις 12 το βράδυ η όχι.

 

Όσο για τη Nielsen που δίνει τις θεαματικότητες, τις οποίες βέβαια σεβόμαστε,

διότι δεν υπάρχουν άλλες μετρήσεις, είναι μια ιστορία που βρωμάει πολύ το πώς γίνονται και πως κατανέμεται η διαφήμιση. Αυτό θα πρέπει να το διερευνήσει η δικαιοσύνη. Τα συμφέροντα και τα χρήματα είναι πολλά.

 

Θα μείνω στο ότι ο ΣΚΑΙ αυτή τη στιγμή δεν έχει καμιά σοβαρή τηλεοπτική φυσιογνωμία προγράμματος. Έχει επαναπαυθεί στις θεαματικότητες του συγκεκριμένου ριάλιτι και έχει επενδύσει σε μια φούσκα που αργά η γρήγορα θα σπάσει. Εάν μάλιστα το ΕΣΡ που απεύχομαι πάρει σκληρές αποφάσεις μετά από καταγγελίες και διαμαρτυρίες, τότε τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Αν θέλει λοιπόν να πρωταγωνιστήσει, θα πρέπει να πάρει σοβαρές αποφάσεις και να μην επενδύει σε πρόσκαιρες επιτυχίες και φούσκες που σκάνε πολύ εύκολα. Ας είναι πιο προσεκτικός Ο ΣΚΑΙ και ας μην…πυροβολεί τα πόδια του!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

© 2024 fimotro.gr – All Rights Reserved

design & development by Webartstudio.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα