ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

«Δεν έρχεστε σε αυτή την αίθουσα ως κατήγορος. Κατηγορούμενος είστε», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας με ευθεία επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα την ομιλία του κατά την προ ημερησίας διατάξως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσε τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.
Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας.
«Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.
«Η κοινωνία που μας ακούει σήμερα» τόνισε ο αρχηγός της ΝΔ, «ενδιαφέρεται για το πως θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι για τα ΜΜΕ. Και γι αυτό δεν θα αποπροσανατολίσω την συζήτηση».
Και συνέχισε: «Η Παιδεία θα πρέπει να είναι ένα πεδίο εθνικής συνενόησης. Η προχθεσινή τραγική επέτειος της δολοφονίας του Μπακογιάννη μας έδειξε πόσο καλό είναι να παραμερίζουμε τις διαφορές μας. Εχω ζωντανή την εικόνα της Βουλής εκείνη την ημέρα. Υψώθηκε ένα ανάχωμα δημοκρατίας. Αλλά τότε στην ηγεσία της αριστεράς ήταν ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος. Τωρα είναι ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς….»
Σημεία της ομιλίας:
-Η Αριστερά έχει μια ηγεσία χωρίς αξίες. Με μοναδικό στόχο την παραμονή στην εξουσία. Στόχος μου είναι να αναδείξω το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται στην παιδεία από μια βαθιά ιδεοληπτική κυβέρνηση.
-Σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει και στην Παιδεία.
-Στην παιδεία υλοποιείται μια στρηγική διάβρωσης και αποδόμησης των στρατηγικών που είχαν υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Καταφέραμε να μετατρέψουμε την παιδεία σε ένα πεδίο συναίνεσης και όχι αντεγκλήσεων. Τον Αύγουστο του 2011 η ΝΔ υπερψήφισε το Νόμο Διαμαντοπούλου. Και παρά τις διαφωνίες που υπήρχαν με το νόμο Γιαννακου η ΝΔ αναζήτησε συναινέσεις.
-Η ΝΔ τότε έκανε ένα πολύ τολμηρό βημα που εκσυγχρόνιζε την παιδεία. Και επανέφερε την κοινή λογική. Η ΝΔ είχε το θάρρος να κάνει πράγματα χρήσιμα για τον τόπο. Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για να αποδείξετε ότι μπορείς πιο εύκολα να γκρεμίσεις από το να χτίσεις.
-Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία. Συντελείται μια επανάσταση και όλοι αναγνωρίζουν ότι οι γνώσεις και οι δεξιότητες είναι ο μοναδικός τρόπος να πάει κάποιος μπροστά. Ριζική επιστροφή στο παρελθόν είναι αυτό που κάνετε. Αναμοχλεύετε πολιτικές άλλων εποχών.
-Ο κ. Τσίπρας διακρίθηκε ως ηγέτης καταλήψεων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προιόν των βιωμάτων μας. Δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε ως μαθητής και φοιτητής. δεν ξεχάσατε τίποτα από αυτα που κάνατε και δεν μάθατε και τίποτα. Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα που ξεπέρασε η ιστορία.
-Μπορεί σε άλλους τομείς της οικονομίας να αναγκάζεστε να επαναφέρετε φιλελεύθερες πολιτικές αλλά στην παιδεία δεν έχετε καμία αναστολή.
-Οσον αφορά τον Νίκο Φίλη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον χαρακτήρισε ως τον ιδανικό υπουργό για να ισοπεδώσει την αριστεία. Η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι μοχλός ανάπτυξης. Ευκαιρίες, προσπάθεια, αριστεία κ. τσίπρα. Τρείς έννοιες που δεν υπάρχουν στο δικό σας λεξιλόγιο. Στην δική σας ιδεολογία έχουν ταξικό πρόσημο. Μας είχε προιδεάσει ο κ. Μπαλτάς. Η αριστεία είναι ρετσινιά. Η υπονόμευση της αριστείας είναι η ασφαλέστερη οδός ισοπέδωσης της εκπαίδευσης.
-Η Αριστερά συμβούλευε τα μέλη της να είναι πρώτοι στα μαθήματα και πρώτοι στον αγώνα παλιά. Τωρα όμως αυτό άλλαξε. Μια κοινωνία πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες στον αγώνα για την ζωή. Η αριστεία είναι στάση ζωής και ενεργοποιεί τις αρετές.
-Ο κ. Μητσοτάκης είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση υπονομεύει το δημοσιο πανεπιστήμιο. Η πολιτική σας αντιπροσωπέυει όλες τις παθογένειες. Από τον Ιανουάριο του 2015 η κυβέρνηση υιοθέτησε μονομερώς δεκάδες ρυθμίσεις. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει επιστρέψει στην προ του 2010 κάτάσταση. Θα μπορούσα να μιλάω επι ώρες για να δείξω την ζημια που γίνεται στον χώρο της εκπαίδευσης.
-Καταργήσατε επι της ουσίας πρότυπα και πειραματικά σχολεία αφού καταργήθηκαν οι εξετάσεις αγωγής. Γιατί το στερήσατε από τα φτωχά παιδιά; Για μιλήστε λίγο στους καθηγητές των σχολείων αυτών. Τα διαλύσατε γιατί έχετε αλλεργία σε κάθε ενοια αξιολόγησης.
– Καταργήσατε το ενιαίο αναβαθμισμένο πρόγραμμα. Το υπονομεύσατε. Οι πιο δημιουργικές ώρες καταργήθηκαν.
– Υποβαθμίσατε Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι παρεμβάσεις Φίλη έγιναν 3 μέρες πριν αρχίσει η σχολική χρονιά. Επιλέξατε 4 μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές. Μετατρέπετε το γυμνάσιο σε ένα σχολείο αυτόματης προαγωγής.
-Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων. Το μέσο όρο προαγωγής. Επαναφέρατε την βάση του 9,5 για την προαγωγή από την μια τάξη στην άλλη.
– Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό στην επιλογή των ανώτατων στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών είναι η ψηφοφορία στον σύλλογο των διδασκόντων. Επιλεγεται όχι ο καλύτερος αλλά ο αρεστός.
-Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίσετε το ιδιωτικό σχολείο, το κονταίνετε. Πολλές οικογένειες στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο από το υστέρημά τους. Ψαλιδίζετε όλα τα πλεονακτήματα. Θεωρείτε λογικό να μην μπορεί η διεύθυνση ενός ιδιωτικού σχολείου να αντικαταστήσει τον εκπαιδευτικό που δεν αποδίδει;
-Παγώσατε κάθε εννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική δομή. Για σας η ρετσινιά της αριστείας δεν ήταν λεκτική υπερβολή. Δεν αναφέρατε στην ομιλία σας ούτε μια φορά την λέξη αξιολόγηση.
– Στην τριτοβάθμια: επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Δώσατε την δυνατότητα ακόμα και σε όσους είχαν διαγραφεί να έχουν το δικαίωμα επανεγγραφής.
-«Εχω μια εξήγηση», είπε. «Ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής είπε να ξαναπάρει το πτυχίο του»
-Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να ανοίγεται στον κοσμο, είπε ο κ. Μητσοτάκης. Μίλησε για το απαράδεκτο σχέδιο όπως το είπε οπου αφαιρείται από τις πανεπιστημιακές αρχές η δυνατότητα τέτοιων προγραμμάτων. Βάζετε χαμηλό πλαφόν στερώντας πόρους από το δημόσιο πανεπιστήμιο.
-Για τα δίδακτρα είπε ότι την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η αγορά και όχι εσείς με κριτήρια σοβιετικού τύπου. Αν ένα μεταπτυχιακό είναι ακριβό δεν θα βρεί φοιτητές, είπε ο κ. Μητσοτάκης. Δεν ακούσατε τις αντιδράσεις των πανεπιστημίων; Θέλετε να πετύχετε την απόλυτη ισοπέδωση προς τα κάτω.
-Σε αυτή την τυφλή πορεία δεν θα μπορούσε να μείνει απέξω και η εκκλησία της Ελλάδος. Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών και προσαρμογής του στα σύγχρονα δεδομένα και όχι συγκρουσιακά. Το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μια αφορμή για να δημιουργήσετε μια σύγκρουση για χάρη των συνιστωσών σας.
-Επιστολή 15 σελίδων είπε ότι έλαβε ο κ. Μητσοτάκης από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Σε αυτή λέει ότι δεν έγινε κανένας ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.
-Οι βασικοί άξονες της ΝΔ για την παιδεία
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στο σχολείο που προτείνει θα υπάρχει αυτονομία, αξιολόγηση και αριστεία.
-Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας είναι το πιο συγκεντρωτικό στην Ευρώπη. Αυτονομία χωρίς αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα. Με όλες τις σύγχρονες πρακτικές που έχουμε στην διάθεσή μας.
-Είπε ακόμα ότι για την αριστεία κατηγορήθηκε και σήμερα ότι είναι θιασώτης της εννοιας της αριστείας στην λογική του ελιτισμού. Η αριστεία δεν αφορά στους λίγους αλλά στους πολλού
-Χρειαζόμαστε σχολεία διαφορετικά από αυτά που έχουμε σήμερα. Με αφοσιωμένους δασκάλους και καθηγητές, είπε ο αρχηγός της ΝΔ. Την διαφορά της ποιότητας της εκπαίδευσης γίνεται από την ποιότητα των δασκάλων και καθηγητών. Πρέπει να αναδείξουμε τον ρόλο του δασκάλου και του καθηγητή. Να επιμορφώνουμε τους λιγότερο καλούς. Στον πυρήνα της δικής μας πρότασης είναι η εννοια του νέου σχολείου. Για τα δημοτικά θα επιμείνουμε. Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία.
-Θα επιβάλλουμε απόλυτη αξιοκρατία με επιλογή των περιφερειακών διευθυντών από το ΑΣΕΠ.
-Ηρθε η ώρα είπε ο κ. Μητσοτάκης να συζητήσουμε για το γεγονός δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει. Εχουμε όλη την τεχνογνωσία να το κάνουμε. Πιστεύουμε ότι πρέπει και η επιχειρηματικότητα να διδάσκεται στα σχολεία.
-Πρέπει να απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα δεσμά του κρατισμού. Να δώσουν όμως και υποστροφίες για περισσότερα φτωχά και ταλαντούχα παιδιά.
Κλείνοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Η ποιότητα της παιδείας στην χώρα μας οριοθετεί την ποιότητα της δημοκρατίας. Δεν έχουμε την πολυτέλεια ως χώρα να μένουμε ακίνητοι. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει η χώρα της πραγματικής αξιοκρατίας. Να επιτρέψει σε ένα παιδί από τις δυτικές συνοικίες να πάει σε ένα καλό σχολείο».