ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

«Μπλόκο» στον πολυδιαφημισμένο νόμο για τα ιδιωτικά σχολεία και τις αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών τους αλλά και της απογευματινής λειτουργίας τους, φαίνεται ότι βάζουν οι εκπρόσωποι της τρόικας. Στην χθεσινή συνάντηση των Θεσμών με τον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε διαφωνία για το θέμα και μάλιστα προτάθηκε στον κ. Φίλη να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη διάταξη ή να αναζητήσει άλλες ρυθμίσεις στο συγκεκριμένο θέμα.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι Θεσμοί και ειδικά το ΔΝΤ ζήτησαν επίμονα να αποσυρθεί η διάταξη θεωρώντας ότι μπορεί στο μέλλον να γενικευτεί και στον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα, περιορίζοντας έτσι τη δυνατότητα των εργοδοτών να προβαίνουν σε απολύσεις. Από πλευράς της κυβέρνησης, όμως, λένε ότι επί τέσσερις μήνες συζητούσαν το νομοσχέδιο πριν κατατεθεί και ψηφιστεί (μάλιστα υπάρχουν και τα σχετικά email) χωρίς να προβάλουν τότε αυτές τις αντιρρήσεις οι Θεσμοί. Όπως διαμηνύουν μάλιστα «δεν υπάρχει περίπτωση» η κυβέρνηση να αποσύρει ψηφισμένο και συμφωνημένο με τους Θεσμούς νόμο.
Το θέμα ωστόσο δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση της ελληνικής πλευράς και αναμένεται να συζητηθεί ξανά στη διάρκεια της αξιολόγησης των γενικών δράσεων της κυβέρνησης, που μπορεί να ολοκληρωθεί και μετά τα Χριστούγεννα.
Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο του υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε πρόσφατα, οι απολύσεις εκπαιδευτικών που μένουν σε ένα σχολείο άνω των δύο ετών θα παραπέμπονται για κρίση σε συμβούλιο εκπαιδευτικών που πρέπει να κρίνει κατά πλειοψηφία (κάτι που πολλοί σχολίασαν ως μια έμμεση «μονιμοποίησή τους» στα πρότυπα των δημόσιων εκπαιδευτικών).
Πρόκειται ουσιαστικά για μία διάταξη που ίσχυε από το 1976 και είχε καταργηθεί το 2012 βάσει της οποίας εάν ένας σχολάρχης θέλει να απολύσει εκπαιδευτικό μπορεί να το κάνει παρουσιάζοντας πλήρη αιτιολογία και τεκμηρίωση της απόφασης.
Παράλληλα αλλαγές γίνονται και στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στα φροντιστήρια τα οποία δεν θα μπορούν να κάνουν μαθήματα σε περιόδους εορτών, όπου και παραδοσιακά οι μαθητές κάνουν επαναλήψεις.